CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, January 27, 2011

cuti itu sangat seronok kerana...

Assalamualaikum.

hey guyss! 
omjayyyy~ lama sungguh beta tidak update blog.
almaklumlah jadual I sungguh padat.
orang fofular memang always busy kan kan? ok.g ambik baldi muntah dalam tu skrg!

sorry hari ni otak aku ting tong sket.
aku sangat sangat tidak sabar untuk pulang berCNY. macam aku plak yg raya kan.
terutamanya cuti 9 hari.
oh yeahhh.. aku sukaaaaa gilaaaaaa cuti!
kenapa cuti itu sungguh seronok?

# Boleh makan FREE!
 ada benda yang lebih seronok dari dapat sesuatu dengan free? duit juga tidak lagi mengalir seperti air paip yang dibuka penuh kerana terliur dengan segala jenis makanan di cafe. nampak orang makan nasi goreng paprik, pegi order jugak.lepas tu lalu plak orang bawak tomyam yang masih berasap.nak nak yang tukang bawak tu mamat hensem. terus lbatalkan hasrat menghabiskan nasi goreng tadi dan order tomyam pulak. perghh..habis madu sepah dibuang kau!

# dapat menonton siaran astro dengan penuh bahagia seperti bayi yang baru megenal TV.
Inilah rutin aku setiap hari dekat rumah. kalau boleh semua rancangan aku nak tengok kan.
esp sejak dah ade astro One HD yang channel khas korea tu. perghh masyuk bebeyh!
dan sudah tentu sungguh bahagia marathon english movies dekat HBO, starmovies dan cinemax.
tapi malangnya setiap kali aku balik kerumah, mesti cerita yang tak best je ditayangkan.
aku sungguh kecewa. oleh sebab itu, kadang-kadang satu hari tu aku hanya stick dengan ONE hd. layan korea la best. :p

#tidak perlu lagi pura-pura pekak dengan announcements yang selalu berkumandang dekat kolej.
fuhhh! tau tak perasaan lega itu apa? sangatlah lega binti senang hati bila tak payah dah nak dengar announcement yang dok memanjang diulang kat kolej. Aku paham konsep announcement. nak sebarkan kepada rakyat jelata tentang sesuatu event dan lain-lain. tapi tidakkah sungguh annoying bila 1 announcement tu dok diulang berkali-kali dalam 10 minit? menggangu ketenteraman sungguh.  lagi lagi bila esok ada test biochemistry ke physiology ke anatomy ke.  rasa seperti mahu mengetuk kepala ke atas meja sebab setiap kali hafal terinterupt dengan anouncement yang tak sudah.heheh. tapi salah aku jugak. sape suruh tak turun kan? tak sedarke dorang dok seru nama kau je suruh turun. bwahahaha

#internet connection yang sungguh licin.
antara pembakar semangat aku setiap kali balik rumah. kalau di kolej, anda terpaksa berkongsi dengan beribu-ribu manusia yang jadi penghuni UM untuk melayari internet. memang kadang-kadang tu lembap macam siput sedut la kan. lagi-lagi bagi sesiapa yang suka tengok youtube tu.  rasa nak baling pasu je kat screen laptop tu kan bila dah dua jam tak sampai separuh dia buffering.
tapi dirumah? hanya kau je yang guna. tak payah share dengan sapa-sapa. tiada lagi buffering yang lama.

#bermain dengan kucing tersayang.
 ini sangat seronok.  sebab aku tak ada adik kecik aku akan main dengan kucing aku yang sangat handsome iaitu Boboy. Kadang-kadang aku surf internet pun dia dok menyibuk nak duduk depan laptop sama. dia memang suka laptop. tapi tak tahan bila tiba-tiba dia lompat atas keyboard dan sewenang-wenangnya duduk bersantai kat situ. perghh. sentap mak nak!


oh sungguh tidak sabar untuk pulang.
kenapa aku mesti ada english class esok?
kacau dahan je laaa.
ingat nak ponteng tapi ishh I budak baiklah.
I tak main ponteng-ponteng ni. :p

alaahh.. bukan best pun balik awal-awal.
nanti mesti bosan takde kawan. ayat sedapkan hati
oklah..
saya nak sambung belajar.
masih ada kelas pukul 2 nanti sampai pukul 7 malam.
adios!

Monday, January 24, 2011

Selamat tinggal 19 tahun!

Assalamualaikum..







hey guyss! Today  I'm  officially 20 years old.
omjayyyy.. tuanya aku!
namun apakan daya terpaksa ku terima hakikat ini.
aku dah bukan belasan tahun lagi.
uwaaaa~ *amik tisu lap air mata

Ok mari masuk mood melankolik.
hahaha.

Alhamdulillah~ 
Aku masih diberi peluang untuk bernafas di muka bumi Allah yang indah ini.
Aku rasa bersyukur sangat sebab masih ada orang-orang disekeliling yang ingat birthday aku even sangat jauh dimata.

Thanx to Sabila aka beruang(:p)sebab sudi call aku tgh2 malam buta even bz dgn IB studies.
tak pernah sekali dia lupa wish aku tru phone call even dah 3 years we have been apart.
dulu kat skolah ad la buat prank semua.
skrg dh jauh call je la yg mampu.
thanx gak kat Suriana yg selalu jd 1st wisher.hik3.
even true sms aku still terharu sebab actually wish true sms means yg korang memang ingat birthday org tu.
kalau tru FB ni korang paham2 jela kan.. notification can tell u everything.hahahaha
but still aku sangat  appreciate wish2 korang true FB tau.seriously thanx  a million kepada yg sudi wish.
even tak kenal sgt tp ada jugak yg wish. terharu cheq!
to my dear ex-roomate yg sgt disayangi juge,aku nk ckp tenkiu!
jgn upset sebab tak dapat celebrate birthday aku. I know your heart.hehehe.
to my coursemate juga sangat2 tenkiu sebab nyanyi rmai2 time kelas Dr.Suresh.
Dr.Suresh pun very cool je td. ;)
and to semua semua laaahhh macih! korang memang best.

harapan aku dah jadi tua setahun ni ialah supaya jadi lebih matang.
and aku harap dalam umur 20tahun aku akan capai banyak kejayaan dari segala bidang.
nak pandai masak so boleh kawin!hahaha..gatal.

oklah meh kita masuk mood hepi2 meal lak ye.
untuk meraikan birthday aku, my dear pregnant sister and her husband together with makngah n paksu went to Seoul Garden!
favourite place aku tau!
aku selalu pergi dgn kawan-kawan kat situ and itulah first time pegi dengan family.

kitorang pegi sabtu lepas, 22/1.(sebab semua busy macam PM)
kire happy advance birthday la kan.
hahahaha.
hmm malas dah nak tulis. tgk gambar jelah!

nyum2! chicken bulgogi!


pregnant lady yang suka makan. :p

samakah muka kami?? 

nak makanlah.please la no picture.haha.gedikks!

konon nak buat love shape tapi macam layu jek?ishh failed!

mak ngah yang cun!. macihh blanje kite makan!heheh

Present from Pak Su. Body shop perfumes. tenkiu!

semua pun nak ambik gambar dgn present aku mlm tu.haha

dapat gak aku ambik gambar sorang-sorang degan hadiahku.haha

My botak but handsome Pak Su baru nak makan sebab dia datang lambat!
 and abang Zam sudah kekenyangan.




oklah..rasanya macam dah banyak sangat membebel kan.
hahaha.
rasa pelik lah dah jadi TY bukan TEEN lagi.
ahh..persetankan semua itu.
umur bukan ukuran.
yang penting hati bebb.
hatiku berjiwa muda.
LOL
ok tata!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...