CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, August 1, 2011

Happy Ramadan

Assalamualaikum..

Today is first ramadan.
Alhamdulillah aku masih bernafas di bumi Allah yg sementara ini.
Rasa mcm baru je raya hari tu.
Tiba2 dah puasa balik.
Cepat gila masa berlalu.

Untuk ramadan kali ni, ada beberapa perkara yg aku nak buat.
Aku bercita2 untuk khatamkan Al Quran. InsyaAllah~
Tahun ni Allah kasi nikmat yg byk sekali.
Berpeluang puasa sebulan kt rumah rasa sangat heaven. (read;sangat gemuk)
Bakal dihidangkan dgn air tgn mama yg bikin air liur aku meleleh.
Baru je lepas sahur tadi mama dah uji iman aku.

"ptg karang rasa nak buat kari ketamlah. Nnt pi beli ketam kt pasar eh."

Walaupun begitu,aku tetap mengharapkn agar aku dpt menepis segala godaan duniawi itu.
Aku nak makan ala kadar je. Memandangkn hampir 3 bln aku dok rumah, aku rasa mcm berat semacam je, (read;gemuk) aku kira bulan puasa ni waktu terbaik utk aku mengecikkan sket bdn ni.
Eycehh..azam!
Ya Allah, jgn la kau biarkn 'seth tan' durjana tu menjadikan aku manusia yg lahap semasa berbuka.Amin!
SHOOHHHH SETH TAN SHOOHH!


Harap2 Allah permudahkan segala urusan kita sepanjang bulan ramadan yg mulia ni.
Semoga semua umat islam seluruh dunia dpt berpuasa dgn aman.

SELAMAT BERPUASA SAYANG2 SEKALIAN!! ^_^


Kembara Sufi 2011 with Imam Muda Asyraf.
serius gambar ni membuatkan mata kitorang kelihatan begitu pelik.
hoho


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...