CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, February 3, 2011

Ktew,Sowunk,apew,ktew.....

Assalamualaikum

Tadi masa dok tengah busy-busy buat kerja tiba-tiba kawan aku post video kat FB yg very interesting.
Memang aku gelak guling-guling ah tengok video tu. 
Mamat yg wat video tu cool giler ah!
Memang aku tabik toing-toing kat dia.
cuba korang tengok. tak tengok rugi ohhh.

Video ni nampak je kelakar kan.
tapi message dia perghh.
tertusuk ke jantung beb!
aku memang setuju dengan dia ni.
sekarang ni mmg dah jaranglah orang nak guna bahasa Melayu betul.
kalau SMS tu semua dah pakai shorform jek.
yelah. dah nama pun short message service kan.
Tapi masalahnya bila ada plak org yang nak menambahkan lagi kestressan manusia.
konon nak shortform ah. shortform Pekebendanya kalau perkataan
KITA=KTEW
SIAPA=SAPEW
ORANG=OWUNK


sampai aku pun jadi stress la kdg2 dok membacanya..
kalau cmtu baik guna perkataan biasa je. sama je bilangan hurufnya ye dak?
Ape yg aku perhatikan,budak-budak sekolah yg banyak dok guna words2 cmni.
Ntah mana dorang belajar pun aku tak tau.
Adik2,akak bkn marah korang dok guna perkataan memeningkn kepala mcm ni.
Tapi takut2 kalau org yg dok membacanya tu salah paham.
ingat korang melayu celup.
cuba korang dgr kawan-kawan korang cakap dengan korang mcm ni. cakap ye bukan tulis.
tak ke rasa nak kasi pelempang laju2 sejuta kali?
heheh.
lu pikirlah sendiri yaw!*nak jugak la w kt bakang.haha

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...