CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, June 19, 2011

Seoul Garden & Red Box

Assalamualaikum...

I should  be blogging more.
Dah lama menganak tirikan blog sejak cuti.
Just changed the layout. hopefully korang suka. ;)

so back to the topic,
semalam aku pergi IOI mall Puchong.
Last aku keluar was during Hari Belia<--- semata-mata nak tengok Suju-M je. lol
and thanks to Amalina Najib(Mel)  la kan sbb ajak hang out semalam. love u muahh muahh!
Dia ajak aku keluar sekali dengan Yuhanis.
I took ktm from Seremban to Bangi, lepastu Yuhanis ambil aku dekat sana dengan kereta.
Pergi Putrajaya(rumah Mel) and tukar pulak kereta, guna kereta mel sebab Yu tak biasa bawak area Puchong.


Putrajaya ke Puchong actually within 10-15 minutes je.
Tapi Cik Amalina Najib mengalami kesesatan jalan so 15 minit akhirnya menjadi 45 minit. hehehe.
Amalina Najib kata,

" apesal everytime aku bawak kereta bila kita keluar, mesti sesat eh?"

" ishh. aku tahu jalan ni sebenarnya..."

" takpelah korang. aku bawak round2 sket. hehehehe"

Kesian Mel. hehehehe...
Nasib baik sampai. Aku maafkan kau. kekekeke.
sampai-sampai je IOI mall, pergi cari Seoul Garden.
Aku mmg suka makan kat Seoul Garden sebab dia style buffet & steamboat.
Harga pun berpatutan.
bayar RM25 pastu makan la apa2 yg kau nak.
Seoul Garden ni takde la korean sgt pun food dia.
Dia cam dah ubah suai ikut selera malaysia la. ABC pun ada tau!
yang tak suka korean food pun boleh makan sebab ada BBQ and steambot


Aku tak pernah lagi jejak Seoul Garden IOI ni.
Selalu makan kat plaza pantai je sebab dekat dengan UM.
Masuk-masuk je terkejut sebab tempat dia lagi kecik dari yang dekat plaza pantai tu.
Aku tengok customer berduyun-duyun tengah Q dekat kaunter.( pay before eat concept)
aku dah risau dah. dapat ke kitorang nak makan ni.
perut dah la lapar gila. dah berdondang sayang dari aku dalan ktm lagi.

tempat duduk dia sebaris tu je....sob3


jenguk-jenguk tempat duduk mcm dah penuh. Nasib baik time kitorang tgh bayar kat kaunter  tu ada la lagi 2 meja kosong. Alhamdulillah. dapat gak tempat. Dan boleh makan dengan sepuas-puasnya!


driver kita Cik Mel yg kiut miut. teheeeeee


Aku bajet Seoul Garden kat IOI tak sebest  mcm dekat plaza pantai.
Tapi rupa-tupanya food dia ada lagi  banyak pilihan!
kat sini  mcm2 jenis mee ada. mee hijau pun ada!
Pastu dia punya susunan tu lagi teratur and kemas.
sup pun dah ada flavor baru. kalau dulu ada tomyam dengan sup biasa je.
sekarang dah ada flavor Kimchi Jigae. =)


Aku ingat bende alah ni Ramen yg org korea suka mkn tu.
 tapi rasa mcm maggi je. =="


muka bahagia dpt makan bulgogi. 

Yuyuyuyuhaniss! amboi bulgogi dia lagi byk dari aku k. :p



Senyum itu perlu ya walaupun tengah melahap.

Selain digunakan untuk makan, chopstick juga boleh dijadikan
sebagai aksesori utk melengkapkan gaya semasa bergambar. :p

Selepas 2 jam melantak kami pun menuju ke surau yg berdekatan utk solat zohor.
 Lepas tu pergi karaoke kat red box! omg sumpah lama gila tak karaoke.
 sangat gian ok. kitorang karaoke selama 3 jam. heeee. 
Nasib baiklah Mel ada membership card pastu tambah2 guna student card kitorang dpt murah gila. RM10 je utk 3 jam.
 Aku rasa berbaloi since sorang boleh order 2 air. aku order coffee and lemon sprite. hot and cold. :)
 Dulu aku pernah karaoke kt alamanda, apa ntah nama karaoke box tu aku dah lupa. 
Dia kira ikut total lagu. 10 lagu nk dekat RM20. tak sampai sejam pun dlm tu. cis! dah la tak ada drinks. menghabih boreh jo!



tengah duet lagu  way back into love. 

Nyanyi punya nyanyi, nak dekat sejam pastu lebih 10 lagu kitorang bantai. Coffee aku sejuk mcm gitu je.
masukkan creamer dia dok terapung2 kat atas. 
hahaha. xde makna order hot drink.

Time ni aku dengan Yu duet lagu terlanjur cinta. kahkahkah


Tiba-tiba Yu cakap,

" jom hindustan pulak!"

lagu pilihan Yu. Khabi Kushi Khabi Gham
semangat gila ah pilih lagu ni kan. kitorang dok tunggu la lyrics dia appear kt screen tapi tak jugak muncul2.
Yu kata,

"ni into dulu aku rasa"

Aku: 
 "ohhhh...ok jap g kot" 

pastu kitorang konon2 nak tunggu intro dia abis, kitorang pun snap2 gambar.
gambar SRK nangis tersedu sedan la, gambar bapak dia si Amitabh tu kejam tak nak ngaku anak la, pastu gmbr mak SRK menangis smbil peluk anak dia.
dan yg  tak boleh belah lagi, 

feeling kena ada beb! wa tak boleh oh tgk filem sedih2 cmni! :p



tiba-tiba aku jadi gila. HAHAHA.
budak2 tu kemain suka lagi tgk aku jadi mcm ni. 
kemain Mel snap2 gambar aku sambil gelak besar2. 
aishhh ape kena dgn aku ntah. 
Then,tengah leka snap2 pic, tiba-tiba lagu tu habis. laaaaa... 
ingatkan intro je. rupa-rupanya mmg itulah mtv utk karaoke tu.
Cis! rasa mcm nak makan screen tu je. grrrrrr

macam-macam lagu ah kitorang bantai. ada sesi duet la, solo la dan sesi merosakkan lagu pun ada.
Aku pilih banyak lagu2 yg cm ballad sket. Yu byk ambik lagu ala2 break off. :p
and Mel plak byk ambik yg rancak2 gitu.
Ada sekali tu aku pilih lagu my heart will go on. Alaa yg ost cita titanic tu!
tengah feeling2 nyanyi tiba-tiba ada plak scene 'ehem2' tu.
alaaa yg tuuuuuu. hehehehe.
terus terhenti kefeelingan aku. spontan aku cakap " o em jayyy!"
budak berdua tu  tak abis2 gelakkan aku. hmphhh


I want nobody nobody but Hang! hehehe
Aku rasa mau lebih 50 lagu kitorang bantai semalam. 
hahaha. lepas dah puas karaoke kitorang pegi solat pastu tunggu maghrib dan balik la ape lagi.
Aku tak suka keluar sampai mlm2. I'm a good girl ok. :p

thanks dekat Mel for driving us to IOI and thanks to Yuhanis for fetching and sending me to KTM.
korang mmg best gila laaa! 
next time karaoke ajak aku. hahaha




notakaki: update blog sambil layan Boys over flowers. so main tulis je. entry pun ntah apa2. :D



love,

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...