CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, June 30, 2010

today was a fairytale

Semalam aku mengalami mimpi yg pelik giler.
bukan mimpi kene kejar hantu
or  mimpi ade org nk bunuh aku
Tapi mimpi tu mmg la agak luar universe..
Aku pon  xtau la mimpi ni brape lame.
Tapi kalau ikut apa yg jadik dlm mimpi tu boleh dikatakan aku tidur seminggu kot.

PESANAN PENAJA: mimpi ni bkn rekaan semata-mata dan tidak diceritakan untuk tujuan komersial.=p


Aku sebenarnya xdela ingat sangat perjalanan mimpi ni.
bak kata dayah mimpi ni kan berterabur sane sini.
hmm betul la tu..


so ceritanya begini..
Aku pegi satu lawatan ni.. Aku pun xtau lawatan ni kat mane..
Yang aku ingat ada beberapa orang yg aku kenal dlm mimpi tu.
dan salah seorangnya ialah cik amyny aisha.
 dan  benda yang paling menjadikan mimpi ni x logik ialah sepanjang perjalanan tu kami semua naik train.
Tapi train tu atas jalan raya. ha..boleh bayang tak mcm mane train jalan atas jalan raya.
Saya ulang ye..ini hanyalah mimpi.jadi jgn peningkan kepala anda membayangkn yang bukan2.
ok sambung..


nak dijadikan cerita dalam mimpi, tiba2 datang la seorang mamat ni.
serius x penah kenal pun sape mamat ni baik dalam mimpi ataupun di luar mimpi.
tiba2 jek duduk sebelah aku.
aku pulak xcakap pape. 
oh lupa lak nak describe mamat tu.
stakat yg aku ingat, mamat tu boleh la dikatakan comel. 
dalam mimpi mcm smart jek..
Tapi mmg xpenah lagi la jumpa die ni kat luar.


Dan tiba mimpi tu jadi x tentu arah.
alih2 kami semua ada kat taman rama2.
hohoh~
bajet romantik la dgn banyak rama2 berterbangan.hinggap2 kat kepala. lol~
bagus gak mimpi ni.
Dan aku dgn mamat tadi tu mula berbalas senyum.(cheesy giler).Ntah mcm mane ntah boleh pulak main tepis2 rama yg hinggap kat kepala masing2..( ni crite hindustan ke ape?)
 Nak dipendekkan cerita, dalam lawatan yg memakan masa beberapa hari tu aku dgn mamat tu sort of boleh dikatakan rapat gila. sampaikan kwn2 yg pergi lawatan tu byk yg mengosipkan kami. chewahh~
aku nak cerita pon xreti sbb mimpi tu mcm kabur2 n samar2.
so cerita takat yg boleh di describe la eh..


ok part sebelum aku terjaga dari tidur paling aku ingat.
Time ni kami semua dalam train yg jalan atas jln raya tu.
Kira dah nak balik rumahla.
Yang paling bestnye trip ni. Pak cik yg bawak train tu hantar kami kat rumah masing2. mcm bas skolah punyer konsep la kirenye..
mamat tu tak duduk sblh aku time ni.aku duduk dgn perempuan yg aku xingat sape.
Disebabkan rumah mamat tu sebelum rumah aku, so kirenye mamat tu turun dari bas dulu la.
Once sampai kat rumah dia, bas pun stop.
dia lalu melintasi aku sbb dia duduk belakang.
tapi yg sedihnya dia xpandang aku pun. di saat aku dh mule ade feeling cintan cintun kat die die dh ignore aku.
dia lalu jek.. 
aku pulak time tu muka selamba tp dalam hati mcm "sampai hati xtgk aku".(sumpah mimpi ni cheesy giler)


tiba-tiba sebelun dia sampai kat pintu bas dia stop.
dia pusing then jalan kat aku..dia hulur satu pamplet.pamplet time g lawatan kt tmn rama2 tu.
aku macam ape hal die ni.aku pon ade pamplet tu.
 dia senyum then turun dari bas.


lepas dia turun je dari bas aku bukak pamplet tu.
muke terkejut sebab dalam pamplet tu dia tulis...


 WILL YOU MARRY ME? ;) 012*******-I'm waiting


ok.yg tu mmg part paling lawak ah..
boleh plak mimpi kene propose? what the fish?
n num phone tu mmg aku x ingt la..kalo aku ingt aku dh try call td.hahaha
tapi yg xbestnye right after bace tulisan tu aku terus terjage.
excited sgt smpai terjage pukul 6.30 pagi..xpenah dibuat aku bangun awal cmtu.
selalunye solat subuh pkul 6.45 cmtu la atleast. 
kirenya x sempatla ke babak seterusnye.hehs


Bile aku cite ky dayah mimpi aku dia just ckp 
' tu petunjuk tu syaq.. hahahha'


hmmmm~ lawak giler kot.dh la xpenah kenal sape mamat tu pun.
ok.kalau jumpe dia tgh jalan pas ni ape patut aku wat?
ckp 'awak..awak yg propose saya pakai pamplet tu an? '
LOSER gileeee...

END~
  












 notakaki: ok aku xmau yg ade jambang tu..so I'll say yes to the white prince! He looks fine from the back..=p

2 comments:

haz|rah said...

wakakak..
serius lawak..
ble msok ktegori - comedy, romance cm nih!!..
hahaha..
ak tringin nk taw kalo ko btol2 jumpe mmat 2 in real life.. hohoh

alya said...

sumpah lawak gile syaq. ak rase klu ko buat filem cite ni, bleh kalah lagenda budak setan !!! hahaahahhaha. siap bleh tepis2 rama2 lagi. kakakka. anyway, good dream !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...