CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, April 14, 2011

Save contact number details dengan specific dlm phone utk elak malu!

Assalamualaikum..

ok sumpah malu gila..
nak dijadikan cerita bukan fiksyen, aku baru balik dari meeting High Com for Biomed Anual Gathering.
Tiba-tiba aku rasa dunia ini kelam gelap gelita saat dapat tau aku jadi head utk marketing. what der?
aku manalah reti market2 ni.
 rasa macam kena langgar lori sampah pastu kena hempap dengan gorilla.
Tapi nak tak nak aku terpaksalah mengadapinya dengan senyuman.
takkan aku nk tarik diri nnt org kata tak profesional plak.
so aku pun cuba menerapkan nilai2 positif dlm diri. eyceyhh.
takpelah. memang skrg zero je dlm otak aku, nnt dptlah input.
dapat pengalaman tu kira ilmu jugak kan. 

Lepas habis je meeting, aku pergi cafe melantak. 
Sambil melantak chicken chop pak cik Cowboy aku teringat pasal marketing proposal.
disebabkan aku memang blur habis pasal marketing, aku pun ingat nak mintak sample marketing proposal dari setiausaha. 
sambil tengah makan chicken chop, aku keluarkan handphone.
aku taip msg yang ringkas dan padat.

"Amy, do u hve marketing proposal sample in your SU file?"
*send to Amy
aku pun klik button SEND

selepas aku habis mkn dan naik bilik,
 *Munjawasyeo munjawasyeo~ * bunyik msg masuk (oh tu msg ringtone gil raim dlm secret garden btw.haha)

"Amy here.. I dunt have any marketing proposal sample in my file. may i know who are u?"

aku pun pelik bin curious! kenapa Amy Lau tak kenal aku? apa salah aku?rasa sentap pun ada diperlakukan sedemikian rupa.aigoo. oh maybe dia tak save nombor aku kot? padahal dh banyak kali aku msg dia. hohoho.
Lalu aku reply msg Amy yang aku rasakan sangat pelik itu tanpa banyak soal.

"erm its syaq... u don't have? Because Sibah said there is a proposal sample in the file with u."

*Munjawasyeo munjawasyeo~ * bunyik msg masuk kali kedua

" Ohh sorry! I dont even know who is Sibah"

What the fishcake! apakah coursemate aku yang sorang ni hilang ingatan? takkan tak kenal coursemate sendiri.
Maka aku mula rasa syak yang amat. adakah aku tersalah nombor? ahhh baik aku tanya direct jelah. habis dah kredit aku dok main kenal tak kenal mcm ni.. aku hantar msg lagi.

" Did I got a wrong number? owh I'm so sori. so u don't noe me(syaqila)?"

 10 minit kemudian, *Munjawasyeo munjawasyeo~ * bunyik msg masuk kali ketiga

" are u syaqila osman? "

simple tapi mampu buat aku terkejut kali keseribu. maknanya dia ni kenal aku. hohoho..
aku tak puas hati bercampur geram. siapa dia sebenarnya? aku pun check balik contact numbers dlm phone aku. dan padanlah dengan muka aku..
aku baru perasan yang aku ada save 3 Amy dalam phone aku. 
Aku dah tahu memang aku salah hantar.
 semua salah chicken chop. sebab aku lapar sgt aku main tekan je. pfttt
tapi masalahnya sekarang ni aku tak tahu which amy did I  text with just now. 
yang pasti bukan Amy Lau, orang yg sepatutnya aku text.

aku bagi msg yang agak pnjang dekat Amy yang masih belum aku ketahui identitinya itu.

" yes I'm. so u noe me. I got 3 Amy save in my contacts. I guess u're the wrong amy I should ask for. kekekeke. can u tell me ur full name? I couldn't tell which Amy u are. "

selepas 2 minit, 
*Munjawasyeo munjawasyeo~ * bunyi msg masuk ntah keberapa kali ntah. malas kira.

Tiba-tiba dari texting dalam english, Si Amy yg masih tak diketahui identitinya itu balas dalam BM.

"HAHAHAHAH.. Syaq! ni Amy Najwa dow. haha, sumpah lawak.haha. nak post kat Fb. HAHAHAHA"

SHOOOOOOOOTTTTTT! rupa-rupanya Amy yg aku text tu is  Amy Najwa skewl mate aku kat sekolah seri puteri dulu
pokemon betullah! 

oh mannnn!!! MALU giler dow. aku punyalah semangat nk tanya pasal proposal tetibe I got the wrong person! kesian kat aku. huwargghhhhh


NASIHAT BERGUNA
Jika anda ada ramai kawan yang namanya sama, save nombor mereka dengan nama yang sinonim dengan mereka yang bila tgk korang tau sapa. contohlah kawan kau byk  nama Bedah.

kalau Bedah yang 1st tu jual nasi lemak save number dia as ' Bedah nasi lemak'
dan yang 2nd tu suka makan tenpoyak ke kan savelah jadi " bedah tempoyak"
so takdelah korang terkonpius macam aku. huahuahuahua..
tapi memang malu sungguhlah kat Amy Najwa tadi. haiyakkkkk~



Malu dowhh!!!! boleh tak nk tutup muka mcm ni sampai esk? -google image


3 comments:

idayahkapi said...

HAHAHAHA sumpah lawak doe syaq!! aku dah agak amy najwa. adoyaii. gi la menyorok bwh katil. LOL :DD

~kiE~ said...

hahahha..seribu kali like kat kumen dye tuh.hee

SyaQila OsMaN said...

jahat benar statement kau dye!LOL..
aku pun dgn yakin je kan send msg tu. name aina pun byk aku save dlm handphone.haha.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...