CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, April 28, 2011

Umpan tarik sejuta belia join Hari Belia- Jemput Super Junior M buat konsert FREE

Assalamualaikum~

Semalam masa aku tengah tension-tension baca parasite aku terbaca satu tweet Hafiz Hamidun about Super Junior is coming to Malaysia. dan aku macam "HUH? biar benar??"






Aku pun skodeng dan skodeng lagi twitter dia. Dia kata dia jadi MC untuk pre-launch Hari Belia Negara.
Dan masa pre-launch tu diorang dok umumkan yang Super Junior akan buat persembahan pada 28 May bersempena dengan himpunan sejuta belia Hari Belia peringkat kebangsaan..
dan ianya FREE. 
Tiada bayaran akan dikenakan. 


Super Junior-M oppas!


Dan disebabkan tweet Hafiz Hamidun yang begitu menggoda peminat-peminat SuJu aka ELFs, timeline dia dipenuhi dengan tweets daripada ramai gila ELFs termasuk dari obersea tau!
Memang nasiblah kan.
Siapa suruh post news yang begitu mengejutkan dan menggoda itu.



Sampai jammed lah twitter bro ni dek penangan ELFs. HAHAHA


Dan tak pasal-pasal followers dia bertambah sampai 200 in a day!
aku nk dpt 2 followers pon susah.haha. aik? nak join jadi ELF juga? hehe

Tapi yang peliknya aku sangat tak pecaya akan berita hot ini.
Bukan apa baru je rasanya 'date' dengan SuJu kat Bukit Jalil hari tu.
and then tak sampai sebulan diorang nak turun Malaysia lagi?
And a few reasons lagi sebenarnya yang buat aku susah nak percaya.

  1. Tarikh 28 May tu clash dengan Dream Concert dekat Korea. Dream Concert is one of the most   highlighted concert in Korea. Semua artis-artis popular korea dihimpunkan. Dan agak pelik kalau SuJu tak ada. Tapi line-up untuk Dream Concert still tak confirm. 
  2. Konsert itu FREE! Macam sangat tak boleh diterima akal SuJu buat konsert free.


      

sebab tiada sumber yang betul-betul sahih so aku macam "ok dont put high hope.just wait for an official statement"

Tapi bila keluar dekat berita tv3 dengan kosmo, aku rasa berita ni betul-betul sahih. click 
dan aku rasa a bit funny sebab kerajaan jemput Super Junior untuk memastikan sasaran himpunan SEJUTA belia itu tercapai. Kiranya bila jemput SuJu ni ramailah remaja akan turun tengok. 
Adakah artis Malaysia tak mampu tarik anak-anak muda datang? hohohoh. 

Nampak ke?haha. gasak koranglah.
pandai-pandailah ye. :p

kelakar kelakar kelakar. 
yang paling kelakar beberapa hari lepas, Berita Harian telah mengeluarkan satu artikel "awasi remaja gila KPOP" yang sangat negatif isinya. ada ke patut cakap minat kpop boleh meningkatkan kadar bunuh diri sebab ramai artis korea bunuh diri. 
ok emo balik. sudahlah. malas nak layan. penat dah bengang kat twitter.

Berbalik kepada berita asal,  setakat apa yang aku tahu sampai sekarang, konsert ini dianjurkan oleh Marctensia dan dikatakan ditaja oleh Samsung. Mungkin sebab tu kot senang dapat SuJu. samsung kan produk Korea. Setakat ini everything dah confirm tapi still tak dapat apa-apa berita dari pihak Super Junior sendiri.
Tiada official statement dari SM Entertaiment( company yang uruskan SuJu) mahupun pihak Super Junior sendiri. 
So takutlah jugak kalau-kalau ni propa je semata-mata nak tarik ramai remaja datang. kang tetibe last minite dia kata " Maaf. Super Junior cancel saat-saat akhir" tak ke naya?
So nasihat aku kat semua yang dah golek-golek excited tu, bawak-bawaklah bertenang.
Bukan apa, takut-takut bila dah berangan tengok SuJu live kat Putrajaya  sampai hari-hari bulatkan tarikh kat kalender countdown ke 28May tiba-tiba tak jadi. Sebab konsert ini FREE. Bila-bila masa boleh cancel.
Kalau berbayar tu memang ada gerenti kan.hehe.
So tunggu je official statement dari pihakSuper Junior ok!
:))
Adakah kita akan berjumpa lagi Kyuhyun oppa? *wink2







2 comments:

SnAfiah said...

hehe syaq ko g tak?
aku first2 dapat tahu, terus jerit macam orang gila taw-.-

eh jap hafizhamidon tuh sape?ELF?

SyaQila OsMaN said...

hafiz hamidun tu penyanyi la dear. die dulu nasyid...skrg dh multi. jd producer,singer,composer sume ah. haha. cool giler wey die. kebnykan tweets elfs die reply. soon to be ELF kot.lol. kau tnye aku?mestilah pegi.haha.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...