CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, January 4, 2011

menguji kesabaran

Cakkk!!!!

apa khabar kalian dan kalian semua?
semester 2 dah bermula!
tapi permulaan semester 2 sangat disaster!
semalam pagi-pagi buta dah bangun.
tidur sangat tak lena seolah-olah tidak sabar untuk pergi kuliah.
dalam hati  'bila nak pagi ni...penat dah tido' 
HA HA HA. belagak kau yee..mentang-mentang kat rumah dah qadak tido.
tengoklah lagi sebulan. mungkinkah berubah menjadi, 
' alaaa..dah pagi?erm,tido jap je..5 minit je.'  kemudian alarm di snoozekan.
hohoh.

maka semalam hari kuliahku bermula pukul 8 pagi.
awal kannnn.
pukul 7.15 aku dgn budak berempat tu (Atul,Iqa,Sibah dan Syikin) tunggu bas dekat depan kolej.

Ist day kuliah kena ah bergaya sket!
rambut pink tuuuu






















tunggu punya tunggu macam tunggu buah rambutan jadi buah tembikai susu.
satu pun TAK ADA!
pakcik-pakcik bas ni awal-awal pagi dah spoil mood aku.
maka kami berlima decide nak naik teksi.
tak leyh blah pulak semua teksi yang kitorang tahan semua dah ada penumpang.
aiseyhh..awal-awal dah menguji kesabaran.
nasib baiklah ade jugak teksi.
dan begitulah caranya duit kami melayang RM1 pagi-pagi lagi.


habis je kuliah pagi kitorang yang duduk kolej paling jauh ni bercadang nak balik.
sebab pukul 3 ptg baru ada kuliah Asas Pembudayaan Keusahawanan.
hmm.budak biomed blaja jadi usahawan. cool ape. ;)
lek lek bas satu pun tarak!
adakah pakcik2 bas semua sibuk daftar anak-anak masuk sekolah?
persoalan besar disitu.
sekali lagi duit melayang sebanyak RM1 seorang.

"korang kita g awal sket ah. kol 2 cmtu.takut xjumpa tempatlah nnt.dah la kat fac akaun lecture tu"pesan aku kepada kawan-kawan yg lain.
kursus APK ni kursus wajib universiti. semua orang wajib ambik.so kuliah dia tak semestinya dekat fac sendiri.
tepat kol 2 semua dah terpacak depan kolej.semangat sungguh!
dan seperti yang dijangka,batang hidung bas pun tak jumpa.
sekali lagi teksi!
dan kali ni,

"berapa orang ni?" pak cik teksi tanya
" 5 orang" semua jawab serentak
"ok..pakcik charge extra RM2 sebab 5 orang" kata pak cik teksi.
aku pandang Sibah.Sibah sengih balik kat aku.
dalam hati 'ceyhh pak cik! sampai hati' 


sampai-sampai je dekat Fakulti Akaun, semua macam baru masuk sekolah darjah 1.
tak tahu nak pergi mana.
dewan kuliah mana satu pun tak tahu.
tiba tiba "weyh korang kelas dekat dewan sepetir fac kita ah!"
hamboiii~ agak-agak ah nak pergi fac.jauh tuuu.
dan kami yang malang ini berjalan kaki ke fakulti.
dari kawasan bukit ke tangga yang berliku.
kawasan tanggalah yang paling mencabar keimanan.
curam macam sesuai je praktis sebelum mendaki gunugn kinabalu.
masing-masing muka buruk gila masa naik tangga.
penat punya pasal. mengah-mengah semua.
nampak sangat kat rumah tak banyak berjalan.

tunggu punya tunggu.dah nak dekat pukul 4 batang hidung lecturer pun tak nampak.
biar betul?
tiba-tiba " korang! maklumat baru. pukul 5 baru kelas start.and bukan dekat sini.dekat Fac Akaun.dewan yang tadi."
hukaloh! ni memang dah lebeyyy.
macam mana jadual boleh salah????
baik tak yah datang td!
kaki aku jugak jadi mangsa.baru sehari kat um dah kena bantai.
cesss.
semua orang bengang.

jadi pukul 5 baru kelas start.habis?
PUKUL 7 yeee~
muka masing-masing dalam kuliah macam nampak tilam vono dengan KFC.
dan sekali lagi khidmat kakiku digunakan dengan sepenuhnya.
kami berjalan kaki pulang ke kolej.semua sebab bengang dengan bas.
menyahut seruan GAYA HIDUP SIHAT.
excercise beb!
sampai-sampai je kat kolej masing-masing jadi,

















ye..begitulah permulaan semester 2 aku.
memang awal-awal dah mencabar.
mintak-mintak la semester 2 ni lebih baik dari semester 1.
Semoga semangat belajar aku kekal sampai akhirnya.
Amin~
























ok dah bye! aku nak pergi study...

harap-harap tak end up jadi mcm ni,



















 Love,

2 comments:

sitinurulafiah said...

hahaa, tragis gilaa cte ko syaq,
kalau aku mmg da tak g kelas daa.
suke hati ko lah kelas.ko nak buat kat tgh2 padang pon tape.aku mmg tanak datang daa.hahha

SyaQila SharKy said...

tau xpe dowh.haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...