CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, January 1, 2011

2011 bermula!


omaigod!
aku dah bukan belasan tahun lagi.
tak guna ramai junior cakap aku dah tua.
macam nightmare je.
ok fine.tolonglah terima hakikat bahawasanya kau tidak lagi muda remaja wahai Syaqila.
kau sudah tua remaja. perkataan REMAJA itu masih ada ye. huahuahua~


2010 sudah berakhir. welcome 2011!
lepas ni ramailah yang mula wat wish list,aweks list,balaks list dan mcm2 list.
kadang-kadang kelakar sebab tiap-tiap tahun mesti azam yang sama jugak



aku sedih pulak nak tinggalkan 2010 ni.
banyak benda yang aku tempuh dalam tahun ni.
macam-macam pengalaman.
nangis,gelak semua ada.

macam biasalah.
tiap-tiap tahun mesti ada cerita berlainan.
nama pun tahun baru mesti semua serba baru.




jumpa orang baru


jumpa kekasih baru. *sengih


belajar benda baru


tempuh dugaan baru


timba pengalaman baru


nikmati keseronokan baru


apa yang penting semua tu menjadikan kita manusia yang BARU.

jauh aku berkelana dari dunia pelajar asasi UM  hingga ke dunia mahasiswa UM. terima jelah madah aku yang tak berapa nak sedap ni ye.


kalau dekat PASUM

"Lina,mlm ni tgk family outing jom?"

" kau dah siap tutorial calculus? susah dow"

"wey,mid sem aku...huhu."

" wey,algebra aku! sedih giler ahh"

" hari ni ada lab fizik tak? "

" Sue, nanti pergi Super Show 3 same2 eh'

" dye,serius tak ley tido dowh! asyik teringat suju je ni.ottoke(mcm mane ni?)" penangan pergi konsert super junior kt kl.

" Yu,aku tak abes bace lagi ah bio."

"Shaz, aku study kat bilik kau la malam ni eh?"

"weyh,tension ah bace fizik ni. mkn burger kat bawah jom?" padahal jam pukul 12.30 pagi


"lambatnyee nak abes pasum ni. otak aku dah tepu ni!"


"lina,takutlah kalau pointer tak lepas JPA..uhuhu"

" yeay dah abes final! Jom mkn kt Seoul Garden."

"malam ni aku g bilik korang tau Shaz,Yu. kate nk tgk movie kan"

"syaq,aku balik dulu eh. hepi holidays!InsyaAllah kalau same Uni jumpe lg"

Bila PASUM habis

" yeay cuti! ronggeng time"

" korang,esok pergi sunway nak x? ice skate!" tak kan ku lupa kesakitan di punggung akibat berkali-kali jatuh.


" weyh,minggu depan result kuar doee.. uhh cuak seyh"

"alhamdullilah..lepas JPA.ok aku nak amik biomedic"

" weyh,result UPU nk kuar dah ni.agak2 course apela kite dapat"

"Shaz,kau nk study ktEgypt?sob3"

"nadddd!nape baru nk gtau kau nk study kt Indo?? berkurang dah geng korea aku"

" Biomedic?? yeay! Alhamdullilah. UM?? heheh.dh biase.best2"


Bila jadi budak uni aka mahasiswi

" kenapa aku dpt kolej 11? nk kolej 12! rindunyee lift.rindunye bilik kt 12.. cantik."

" jauh giler ah fakulti. jom tukar kolej! tak sanggup la hari-hari mcm ni"

"erm, malas dah la tukar. diorang tak layan"

" esk ade test Microb eh? sure ke ni?"

" wey,conass physiology aku teruk giler. cmne nak score final ni?"

" jom g I-city korang?'

" sambut besday Atul kat Mid la nak? bosan dah study week ni asyik belajar je kan"

"bapak nyesal ah tgk cte Buried tu! pelakon sorang je. setting pun 1 place je.. pfftt"

"study week kalau nk stay kolej kne bayar? pfftt!"

"korang gud luk final!"

"Jom ronggeng kat Times Square lepas last paper nnt? "

"Syaq, jom tmn g Masjid Jamek esk. nk cari tudung."

"apesal aku teman kau aku yg byk shopping ni? aishhh"

"ok korang.jumpe sem 2  nnt. 3/1/11!


mcm tu je ia berlalu dan pergi.
suka,duka,masin,payau,pahit,tawar,manis semua aku rasa.
PENGALAMAN..
itulah yang mematangkan kita. ;)

Last but not least, Happy 2011!!!






No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...